Data- ja digitaalisen myynnin strateginen kehittäminen -koulutussarja
Koulutussarja koostuu kahdesta 45 min mikrokoulutuksesta ja kahdesta 1h 45 min työpajasta. Tavoitteena on tarjota käytännön työkaluja datan keräämiseen, hallintaan ja hyödyntämiseen myyntiprosessin eri vaiheissa. Lisäksi koulutus käsittelee digitaalista myynnin muutosta, keskittyen ihmislähtöisiin toimintatapoihin, jotka huomioivat sekä asiakkaiden että myyntitiimien tarpeet. Koulutussarja on ilmainen ja järjestetään Teamsissä. Koulutussarja on avoin mikro- ja pk-yrityksille sekä yhdistyksille.
Taso: aloittava digitaitaja.
Voit osallistua kaikkiin koulutuksiin tai valita itsellesi mieluisimmat. Lisätietoa ja ilmoittautuminen
Mikrokoulutus 2: Datan hyödyntäminen myyntiprosessissa 3.12.2024 klo 8.15–9.00
Tavoitteena on antaa osallistujille käytännön työkalut datan keräämiseen, hallintaan ja hyödyntämiseen myyntiprosessissa. Osallistujia autetaan kehittämään datastrategia, joka edistää yrityksen kasvua ja kilpailukykyä. Koulutus käy läpi datan keruun menetelmiä, kuten asiakaskontaktit ja uutiskirjeet, ja tarjoaa ratkaisuja pienten yritysten datan hyödyntämiseen. Lisäksi käsitellään CRM-järjestelmien käyttöä ja kehittämistä kohti systemaattisempaa datan hallintaa.
Koulutussarjan muut koulutukset ja työpajat
Mikrokoulutus 1: Digitaalisen myynnin kehityksen ihmislähtöinen johtaminen 19.11.2024 klo 8.15–9.00
Koulutuksen tarkoituksena on antaa osallistujille valmiudet johtaa ja toteuttaa myynnin digitaalista muutosta ihmislähtöisiin toimintatapoihin keskittyen. Digitaalinen muutos on myynnissä välttämätöntä, mutta sen onnistuminen vaatii syvällistä ymmärrystä ihmisten tarpeista – niin asiakkaiden kuin myyntihenkilöstönkin näkökulmasta.
Työpaja 1: Hallitse myynnin digitalisaatiota ihmislähtöisesti 26.11.2024 klo 8.15–10.00
Työpajassa keskitytään myynnin digitaalisten prosessien ja työkalujen kehittämiseen ja käyttöönottamiseen asiakkaiden odotukset huomioiden ja asiakaskokemusta parantaen. Lisäksi käsitellään digitaalisen muutoksen toteuttamista niin, että myyntitiimit sitoutuvat siihen ja saavat käyttöönsä välineet, jotka tukevat heidän työtään ja parantavat heidän tuloksiaan.
Työpaja 2: Datan kerääminen ja verkostoituminen 10.12.2024 klo 8.15–10.00
Työpajan käytännön tehtävissä osallistujat laativat datan keräämisen suunnitelman ja jakavat kokemuksiaan pienryhmissä. Tämä koulutus ja työpaja tarjoavat osallistujille välineet ja inspiraation datan tehokkaaseen hyödyntämiseen liiketoiminnassa.