Nyt laitetaan toimeksi digi- ja some-markkinoinnin merkeissä. Kokoonnumme työpajapainotteisesti 12 kertaa perjantaiaamuisin 24.3.–16.6.2023.
Jokaisen perjantain aikataulu:
8.30–9.00 saapuminen, verkottumista, aamukahvi
9–10 luento
10–12 työpajoja ja studioharjoittelua
Voit osallistua myös joko pelkästään luentoon klo 9–10 tai sen jälkeen pidettäviin työpajoihin. Suosittelemme osallistumaan mahdollisimman moneen työpajaan kevään aikana, sillä aiheet tukevat toisiaan.
Kevään aihekokonaisuuksia ovat
- TikTok ja lyhytvideot luennot – työpajat studioympäristössä
- Canva ja tekoäly – työpajat studioympäristössä
- Sisältömarkkinointi ja visuaalinen tarinankerronta sekä kaksi valokuva-aiheista työpajaa
- Yrityksen markkinointiviestintä sekä kaksi työpajapäivää studioympäristössä
Lisäksi yksittäisille valmennuskerroille on tulossa vierailevia tähtiä, erilaista tarinankerrontaa ja valokuva-aiheisia valmennuksia sekä työpajoja. Sisältö tarkentuu myöhemmin.
TikTok ja lyhytvideot luennoille, Juha ”Vauhtipyörä” Ahola
24.3. Lyhytvideot TikTokissa -> Tiktok myös videoiden editointityökaluna, vaikkei kanavaa käyttäisi markkinointiviestintään
31.3. Lyhytvideoiden kuvaaminen ja editointi CapCut-työkalulla
28.4. Lyhytvideot YouTubessa
12.5. Lyhytvideot ja tarinat Facebookissa -> Meta-suunnittelutyökalu haltuun
26.5. Lyhytvideot Instagramissa
Lyhytvideot ovat tällä hetkellä trendaavin juttu. Sen todistaa myös se, että YouTubessa on YouTube Shorts lyhyille pystyvideoille – tärkeä ja liian vähän hyödynnetty potentiaali yrityksille. Instagram on muuttamassa sovellusta yhä enemmän tukemaan lyhytvideoita ja Reels trendaa Instagramissa. Läpi käydään mm. erilaiset videot kuten tuote-esittely -tyyppiset, puhuvapää -tyyppiset, remiksaukset/parsimiset.
Tarinankerronta studioympäristössä, tekoälyn ja Canvan hyödyntäminen, Valtteri Kujala
14.4. Työskentely studioympäristössä, tarinallistamisen perusteet, sijoittajatarina ja pitch deck
21.4. Edistyksellisempi työskentely studioympäristössä, suunnitelmallisuus ja resurssinkäyttö videopohjaisessa yritysviestinnässä
5.5. Canvan hyödyntäminen ja perusteet automatisoidussa sisällöntuotannossa
19.5. Tehokkaat työtavat ja integraatiot Canvassa
2.6. Sisällöntuotannon automatisointi tekoälyllä
9.6. Canvan edistyksellistä käyttöä, videotuotantoa ja erilaisia lyhytvideoalustoja, tekoälyrajapinnat
Moni yritys miettii, miten tekoälyä ja tarinankerrontaa kannattaisi hyödyntää yrityksensä kasvattamisessa mahdollisimman tehokkaasti. Erilaisten pilvipalveluiden, rajapintojen ja ohjelmien tarjonta on niin laaja, että siitä on vaikeaa muodostaa yritykselleen sopivaa digistrategiaa. Monella itsellään ei myöskään ole resursseja tai erillistä teknologiajohtajaa (CTO) avustamassa digitaalisessa murroksessa. Jokaisen yrittäjän olisikin hyvä oppia digitalisoimaan ja automatisoimaan yritystään lähtökohtaisesti itse uusimmilla pilvi- ja tekoälytyökaluilla. Myös tehokkaan studiotyöskentelyn ja tarinankerronnan perusteet auttavat modernissa yritysviestinnässä ja luovat positiivisuutta yrityksen brändille sisäisesti ja ulkoisesti.
Ilmoittautuminen: https://www.lyyti.in/kaikki_digisisalloista
Lisätiedot:
Olli Levaniemi
asiantuntija, digitaalinen liiketoiminta, markkinointiosaaminen
040 705 9318
olli.levaniemi@businessoulu.com